Boonen's 500,000 Bike Tom Boonen will start the Tour of Belgium today with a new bike, labelled "Tom 01". American bicycle manufacturer, Specialized, has come good on its promise to build a special, one off, Tarmac mould for the 2005 World Champion, who began suffering from back pain when his Quick-Step team switched bikes this year. The custom made bike is 13mm longer in the top tube than their standard model, especially to fit Boonen. The mould for the custom tarmac frame is rumoured to have cost around 500,000. "It is the idea that I will get five or six of these things," explained Boonen, who is happy with his new toy. Boonen has been riding a custom built Aluminium steed since the Dwars door Vlaanderen, a race he won for the first time in his career this year. For more on Boonen's bikes read A few millimetres goes a long way and Specialized answers the call Fuente: Latest Cycling News for May 30, 2007
Marketing del bueno. Primero se jactan de que todos los corredores llevan bicis "de serie", que cualquier globero puede adquirir y se adaptan a todos los corredores/cicloturistas; Boonen dice que nanai de la china, que despues de la toña con el fotografo le duele todo cuando se sube a la Tarmac "standard". Le hacen un cuadro de aluminio con la geometría que pide, peeero ¿Como vender cuadros de carbono, si el tio que más le cuesta patrocinar, va en un cuadro de aluminio? Tachan, nos gastamos medio kilo en moldes/patrones para un cuadro con "geometría Boonen". Y encima nos hacen creer que es para los 6 cuadros de Boonen... Prepararos para ver un nuevo modelo de Tarmac con geometría "relajada" o que Boonen esta montando realmente en un Roubaix. Por algo inventaron los americanos todo esto del marketing....
No, no! geometría relajada no! Que Boonen tiene los brazos largos y las patas cortas! Por eso el tuvo vertical es MÁS LARGO!!! El problema de Boonen es que tenía que llevar muy larga la potencia, lo que hacía que la bici fuera muy inestable. De relajado nada de nada... :?