"Crankset FC-M970 is one of the most remarkable highlights of the new XTR group. Very lightweight with 776 grams including the bottom bracket and with an impressive rigidity thanks to Shimano’s proven HOLLOWTECH II technology. Special attention for the middle chainring that features a big surprise: a titanium construction with a carbon fiber shell that improves durability by 100% while maintaining the same weight compared to the current aluminum chainring. The outer chainring is 50% more rigid than the current one for improved shifting performance. Smooth front shifting is also guaranteed by Shimano’s HYPERDRIVE technology with well-positioned shift ramps to support smooth gear changing. The outer chainring is also more durable thanks to a new nickel-plating process. The crank arm is constructed of anodized aluminum with the XTR logo lasered into the arm. These cranksets will be available in seven different crank arm lengths: 165/167,5/170/172,5/175/177,5 and 180 mm. It has a 4-arm spider and following chainring combinations will be available: 44-32-22T and 44-32-24T. Finally, there is a new left crank arm mounting system for easier installation and weight saving. See attachment for further details. Front derailleurs The new XTR group features three models of front derailleurs. All three have a wide link design for increased rigidity and an improved positioning of the adjustment screws for easier reach. · FD-M970 is a Top-Swing front derailleur with a multi clamp band. Super lightweight with only 125 grams. · FD-M970-E is an E-type Top-Swing front derailleur for bottom bracket mounting. Weight is 142 grams. · FD-M971 is a Down-Swing front derailleur with a multi clamp band. The X-symbol of the new XTR group is integrated in the design of this product. Weight is 148 grams."
ahora vamos a leer como todos dicen que son hermosos... y es que lo son, los japoneses saben hacer las cosas; los prototipos no les gustaba a nadie ( a mi tampoco) pero ralemente son hermosas me encantaron; nose los platos me parecen lindos tambien... la verdad es que me gusta mucho; la estetica es muy rara pero son muy lindos acabados...salu2
Yo creo que es un peso muy razonable, ten en cuenta que estas bielas no las han diseñado para lightbikers, sino para bicis desde el xc al Enduro, por lo que tienen que ser resistentes. Por cierto, me gustan tanto como las anteriores: preciosas
Otro detalle que me he fijado, es que el "xtr" esta grabado en relieve, y no en laser como en las otras....mas duradero...., esas bielas tuneadas....pufff o mas!1 las dejas 720 gr en nada, pues esos platos tienen pinta de pesar ...o mas!!!
me gustan mucho mas que los protos pilidos y con el logo en relieve, ahora hay que ver cuanto costaran
a mi tampoco me molan mucho, prefiero mucho mas las actuales, son mas espectaculares y mas refinadas, esto es solo un cambio de estetica para que los mas globeros cambien las anteriores por estas solo por mas modernas , na mas
Que son preciosas?.... Son super sobrias parecen un modelo antiguo con relieves demasiado cuadrados, enfin horribles, y los platos... otro año la misma putada platos especiales pa la ****** de las XtR. A ver si SRaM se pone las pilas y saca algo wapo este año.
los platos ahora son standard para 104 mm. que es la ventaja que yo le veo, lo que no es "de recibo" es que en unas bielas tan caras no puedas elegir la anchura del eje...