Pivot Cycles (siguiendo la estela de el warpo...)

Tema en 'Enduro' iniciado por Migue, 27 Sep 2007.

  1. Migue

    Migue Miembro Reconocido

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    Pues como El Warpo me ha puesto los dientes largos estoy buscando información sobre esta nueva marca...

    Por ahora sólo he visto esto:

    http://www.dirtragmag.com/web/news-article.php?ID=988

    http://reviews.mtbr.com/interbike/pivot-cycles-mach-4-and-mach-5/

    http://maninagarret.blogspot.com/2007/09/pivot-cycles.html

    http://www.interbikelinks.com/ib07featuredexhibitors/bhbikes.html

    Ya tienen preparada la web: http://www.pivotcycles.com/


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    Al loro con lo que dice el Cocalis este:

    Cocalis designed a unique integrated bottom bracket for his bikes. He explains: "We developed a new composite resin XTR bottom bracket in conjunction with Shimano that does not require threads in the shell. This is a new 92mm wide shell and will allow, Shimano, FSA, or Race Face cranks to be used on the frame. The new design is lighter and stiffer than current external bearing designs."

    Muy exclusiva parece como para que la hagan en BH... eso se parece más a lo que hacía en titus ¿no?

    Dejo el post para ir añadiendo info de estas bicis, quien la consiga.
     
  2. Migue

    Migue Miembro Reconocido

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    Pivot Cycles uses Cocalis’s 17 years of bicycle development to create mountain bikes that climb extremely well and handle everything on the descents. Cocalis developed a new version of the DW Link with suspension guru Dave Wiegle. This new Pivot bikes resists pedaling forces while still remaining very active in all types of terrain. The Pivot Mach 4 has 4 inches of travel and is designed for all types of cross country riding and is an incredible race machine. The Pivot Mach 5 has 5.4 inches of travel and is an astonishing machine for everything from marathon racing to aggressive trail riding.

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    Chris Cocalis debuts Pivot Cycles
    Chris Cocalis returns to the dirt
    We already showed you what former Titus big cheese Chris Cocalis had cooking for the road, and now he debuted his new mountain bike line at this year's Interbike show. Pivot Cycles will launch with two new full-suspension models, dubbed the Mach 4 and Mach 5. The aptly named 4"- and 5"-travel aluminum machines both utilize Dave Weagle's dw-link suspension design, a distinct departure from Cocalis' formerly strict adherence to the Horst Link four-bar layout.

    Pivot Cycles will offer the Mach 4 and Mach 5 as frames, frame kits which will include a fork and headset, or complete bikes with Shimano XTR, XT, or 'mountain mix' (with a mix of Shimano, SRAM, and Avid) component packages. Official frame weights weren't available during the OutDoor Demo, but were said to be 'competitive'. More importantly, though, a brief test ride demonstrated the bike's superb pedaling performance and impressive bump absorbing capabilities. We'll do our best to secure a long-term test bike in the near future. Keep an eye on this one, folks.
     
  3. yolucas

    yolucas Yoluk el bici-violador...

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    En Castellón de ¿La Plana? juasjuasjuas
    La match five:

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  4. garypalmer

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    hombre, estéticamente el tema de las bieletas y los tornillos en color les da un toque genial, y eso que son un par de detalles sin importancia....

    en cuanto a funcionamiento se les presupone lo mejor, son dw-link..
     
  5. Migue

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    Sí gary, está chulo el detalle de los tornillos y demás en rojo.
    En realidad no es que me parezcan una belleza, sino al contrario veo la posibilidad de una bici con DW-link quizás no muy cara... no veo yo por ejemplo unas soldadura muy exquisitas, parece verse más aluminio fundido/colado que CNC:

    pero como la Ibis mojo no la hacen en aluminio... habrá que buscarse alternativas.

    Las proflex tambien pueden serlo pero tampoco me acaban de entrar por lo ojos y me repatea que gumersport nos quiera vender que son las originales de USA (no hay más que mirar de quien es el dominio proflex-usa.com).

    Gracias por las aportaciones.
     

  6. Migue

    Migue Miembro Reconocido

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    Detalle del sistema:
     

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  7. afliparlabill

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    Poraki.
    Hombre, las Iron Horse no son elitistas y llevan Dw-link.

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  8. El Warpo

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    Un **** lugar mas plano que Holanda
    Aqui esta lo que dijo Tscheezy (el de los reportes de Interbike)....

    "Pivot Mach 5:
    Very solid pedaling manners both standing and seated when climbing, though descending performance seemed to be a bit of a compromise. DW-Links are purported to have excellent small bump compliance in general, but that behavior was not really in evidence on the Mach 5. We checked the Propedal lever a number of times to see if we had accidentally ended up on the RP23's activated compression setting, but we consistent rode it in the plush mode. When Pivot set the bike up they consulted the air pressure tables and we started out at ~170psi, but during the climb up the canyon on Girlscout we progressively dropped the air pressure due to a very stiff rear end until we ended up down around 110psi. This proved to be about right for us since we could get close to full travel out of the bike on medium sized trail drops and the bike finally achieved any sort of trail compliance. Even at the lower pressure with us being able to push the o-ring all the way down the shock shaft, the bike never achieved the sensitivity over small to medium trail chatter we were looking for. One of the testers thought the ride characteristics compared closely to his Ells Epiphany. I thought it felt a bit like last year's Felt Virtue 2. The initial travel acted fairly stiff and then exhibited the feel of a falling rate linkage. The suspension seemed stiff and yet before you knew it, the o-ring was at the end of the shaft. The bike was outfitted with a very long stem (~120mm) for a 5" trailbike, but it did not feel overly long despite having a ~24.25" tt in the size large (all of us were right around 5'11" with similar inseams). The bb height felt just right and the overall cockpit size and geometry was a pleasant xc-leaning blend similar to the Motolite, 5-Spot, Snyper, etc. The bike was an inspired climber and generally a great pedaller but it just seemed to get overwhelmed by the rough trail chop Bootleg Canyon has in spades (also similar to the Felt Virtue last year). We couldn't soften the shock in air pressure without getting harsh bottomout and there was no place to go to soften the shock's damping at that point. The construction is simply masterful with beautiful machining and manipulated bits. We all agreed it was well-executed and beautifully built, but from a ride perspective it was not outstanding in the 5" trailbike category as far as the three of us were concerned due to lack of suppleness over trail chop. The best 5" bikes in this manner were the Endorphin and 5-Spot. The bike felt quite stiff and solid, likely aided by the very wide-stanced pivots and stout links. This seemed to constrict room in the bottom bracket area however, and Pivot is using their own proprietary pressed-in bearings which will accept most current x-cranks (though not Truvativ). Personally, I'm not a big fan of internal headsets, proprietary parts in high-wear and consumable components like BB's, odd front derailleur mounting systems, etc. Had the ride wowed me more, I guess I would look over a few of these design idiosyncrasies."

    Para mi que estan hechas en Taiwan (lo que no es malo) y como dice un amigo, tiene "Merida" pintado por todas partes (muchos detalles de Ironhorse y Specialized).
     
  9. afliparlabill

    afliparlabill Birra master

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    Poraki.
    Por no decir que el Maestro de Giant es un plagio del Dw-link y tampoco es muy elitista...
     
  10. afliparlabill

    afliparlabill Birra master

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    **** pues el tal Tscheezy no es que la deje muy bien parada...
     
  11. El Warpo

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    Un **** lugar mas plano que Holanda
    Forjado... en la otra discusion del Interbike 2007, hay unos detalles de la pieza central que es claramente forjada, soldada y mecanizada (CNC).

    Fundido, el aluminio servira para algunas partes, pero seguro que no para el cuadro.
     
  12. El Warpo

    El Warpo Pinche Jefe Globero

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    Lo mismo pense... pero no hay muchos reportes. El otro es de Speedgoat, pero los de Speedgoat y Chris Cocalis tienen una larga historia de colaboracion... asi que hay que tomarlo con un poco de criterio propio.

    Yo creo, por lo comentarios de Tscheezy, que en Europa va a gustar mucho. Uds. parecen preferir suspensiones firmes que totales blandeques.

    Por ejemplo, a la Motolite en USA la tienen como un poco aspera de suspension. Efectiva, pero aspera. Los reviews wur he leido en Bike (o era Solo Bici??) dicen que es muy blandita y que hace vaiven al pedalear. Cuestion de enfoques.

    Otra, que no puede relacionarse mucho, pero sirve para comparar idiosincracias, es que los autos americanos a los Europeos les parecen demasiado suaves de suspension.... y viceversa. Los americanos piensan que los autos europeos no son tan comodos.

    En fin... habra que ver.

    Otra cosa que me preocupa es que todavia no se ven unas ***** especificaciones publicadas... Angulos, peso, precio, etc.

    Siguen siendo un gran misterio.
     
  13. El Warpo

    El Warpo Pinche Jefe Globero

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    Las copio aca...

    Pivot Mach 5:

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  14. Migue

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    Parece ser que en unos días abren la web con información:

    www.pivotcycles.com

    habrá que estar atentos.
     
  15. Migue

    Migue Miembro Reconocido

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    Ja,ja, lo dije en tono irónico, na cosas del humor manchego que nos gusta exagerar, somos mu de pueblo.
     
  16. El Warpo

    El Warpo Pinche Jefe Globero

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    :rolf :rolf :rolf
     

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