- Hola, tengo que cambiar de frenos y he visto estos que no estan mal pero no he visto por ahí muchas referencias, ¿alguien los ha probado? ¿que tal van? - Espero vuestras respuestas un saludo y gracias.
aqui info de la propia marca OEM QUAD "DIME XC" The QUAD QHD-5 "DIME XC" Dual piston caliper & Master Cylinder ( BMC ) is a high performance, race proven brake with superb bite and deceleration characteristics. The monobloc caliper body has been designed on the "skeletal" principle to remove excess material in low stress areas and increase surface area this, combined with low heat transfer resin caliper pistons result in a caliper that runs very cool no matter how hard the brakes are used. The 23mm diameter pistons ensure a superb clamping force capable of high deceleration figures under extreme loads. The sleek looking BMC incorporates a two piece design allowing them to be mounted either side of the handle bars for preference. Caliper Type Dual opposed pistonsMaster Cylinder Open type w/expansion bladderPistons 23mm diam / 10mm diam BMCMounts IS 51mm mounts or Post MountFriction Pads Semi MetallicRotor Sizes 160mm, 180mm "PULSE" TYPE Option "PULSE" XC lightweight rotorColour White or silver System Weights QDR-160CBSP 160mm diam rotor - 319+134g QDR-180CBSP 180mm diam rotor - 325+163g QDR-160CBSP XC 160mm diam rotor - 319+100g QDR-180CBSP XC 180mm diam rotor - 325+120gFeatures Exceeds DIN Standard 79100 & EN 14766 Compliant Flip Flop Master Cylinder Auto pad wear adjustment ompatible with STI, Trigger & Twist Grip systems NO TOOL Adjustable reach lever Stainless Steel BANJO & NIPPLE
- Hola son esos, perdonad por no poner fotos, los he visto en ebay por 120 euros con los portes incluidos, ¿que me decis??
Por 120, o incluso menos, puedes encontrar frenos de funcionamiento contrastado como los Avid Juicy 7, Formula 24K o Stroker. La verdad es que estos Quad no tiene mala pinta, pero son bastantes desconocidos. Yo personalmente, no innovaría precisamente en los frenos. Un saludo.