Hola compis!! He decidido comprarme una flaca y estoy entre estos 2 modelos. Las 2 con cuadro de carbono y componentes similares. ¿Cuál os convence más? Lapierre X-Lite 200 http://www.lapierrebikes.com/lapierre/us/route/product/specifications/X-LITE-200-1 Frame : X-LITE 200 Shock absorber : Fork : EASTON CARBON EC70 Headset : AHEAD SET INTEGRE 1-1/8 A CARTOUCHES Bottom Bracket : SHIMANO ROULEMENTS EXTERNES / EXTERNAL BEARINGS Crankset : SHIMANO FCR600 34X50 Stem : RITCHEY LOGIC 4BOLTS, OS Seatpost : RITCHEY LOGIC 31.6X300 Handlebars : RITCHEY LOGIC 31.8 Front derailleur : RITCHEY LOGIC 31.8 Rear derailleur : SHIMANO ULTEGRA 10S Brakes : SHIMANO BR-R560 Shifters : SHIMANO ULTEGRA 2x10S Saddle : SAN MARCO PONZA Wheel : MAVIC NEW AKSIUM Sprocket : SHIMANO 105 10S 12/27 Tires : MICHELIN LITHION 700X23 Weight : 18.3 LBS Size : 46 - 49 - 52 - 55 - 58 Lapierre Technologies : T3 Carbon Technology KTM Strada LC 4000 http://www.ktm-bikes.at/2008/eu/detailBike.php?Bike=stradalc4000&kat=Road Frame: STRADA LC 4000 (881), material: carbon, tube-to-tube construction, Race-geometry, slightly sloping top tube, monostay, head tube for integrated head set Fork: Road Fullcarbon JK-1001, carbonfork for integrated head set, aluminium dropouts, fork legs bended, carbon fork shaft Rear Derailleur: Shimano 105, type GS for 3-fold- / SS - for 2-fold sprocket Shifting Levers: Shimano 105, gear lever Dual Control (STI) Front Derailleur: Shimano 105, for soldering, type 31.8 (3 -/2-fold) Chain: Shimano 105, gearchain 10-fold type Casette Sprockets: Shimano 105, sprocketcassette 10-fold Gear Ratio: 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 19 - 21 - 24 - 27 52 - 39 - 30 or 50 - 34 (Compact Drive) Crankset: Shimano 105, chain set - Hollowtech II, with integrated hollow axle or Shimano 105 CD, chain set - Hollowtech II, with integrated hollow axle Bottom Bracket: Shimano cartridge, cartridge-bearing, large bearing distance 82 mm Brake Levers: Shimano 105, race-brake-/gear lever-combination (STI), see above Brake: Shimano 105, side pull-racebrake SLR Front Hub: Mavic Aksium Race new, aluminium hub, 18 holes, radial inserted spokes, with quick release Rear Hub: Mavic Aksium Race new, aluminium cassettehub 20 holes, with quick-release Spokes: flat nirosta spokes Rims: Mavic Aksium Race new, aluminium double wall rim Tyres: Schwealbe Ultremo, tyres 700 x 23C, 23 - 622, foldable Head Set: Ritchey Comp Road Dropin, A-Head-Zero Logic Drop In-System, integr., carbonspacer Stem: Ritchey Comp OS, aluminium A-Head-stem, 31.8, 84° Handle Bar: Ritchey Comp, aluminium race-handle bar, D:31.8 Pedals: o h n e Saddle: Selle Italia C2 Gel Flow white, saddle with anatomical recess Seatpost: Ritchey Comp, aluminium shaft und aluminium clamping - 2 bolts, D: 31.6
Yo he visto las dos en vivo en festibike y me parecen buenas opciones. No sabría por cual decantarme, pero creo que me inclino un poco más por la lapierre. Me da la sensación de ser una bici un poco más comoda por la geometría.
Gracias por vuestra opinión!! De precio me salen prácticamente igual. Sobre todo lo que quiero es una buena base (cuadro) para luego ir mejorando (aunque tal y como vienen están de lujo). También he valorado una Onix pero creo que el cuadro es inferior al de éstas 2 verdad?
Nando, ¿qué quieres decir? que KTM se dedica a las motos y las bicis no son muy allá o que las bicis de KTM son tan buenas como sus motos? :-D:-D gracias a todos!
vALENSI para mi es justo como dices , una moto me la compraría Ktm pero una bici nosé ... Por lo que comentas mirate la opal toda en ultrega que está de *******
ktm es mas bonita creo que tiene mejores componentes y como la garantia sean de profesionales que como con las motos no tendras ningun problema.salud