campy 2007,nuevas informaciones...Que entren los ingenieros

Tema en 'General' iniciado por alfus, 4 May 2006.

  1. tarmac s-works

    tarmac s-works GONTXA!!

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    ami me gustan en negro,que wapas!!!
     
  2. Finrod

    Finrod Miembro Reconocido

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    **** alfus, vaya fotos más guapas has puesto!!

    Me da la impresión de que son un pelín mayores que los Gravity, no?
     
  3. Sr_Carter

    Sr_Carter Miembro Reconocido

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    Que buena pinta. Parece que entre las novedades de campy y el nuevo grupo de sram la cosa se anima.

    A ver como responden los japos el año que viene ;-)
     
  4. JorgeAsturies

    JorgeAsturies Miembro activo

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  5. pasku

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    pues que quereis que os diga, son unas integradas como la mayoria, se parecen a las sram, aunque estas son de alu!
     
  6. alfus

    alfus Baneado

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    nono para nada...fijate en el sistema de ensamblaje de una mitad con la otra...
     

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  7. JorgeAsturies

    JorgeAsturies Miembro activo

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    hay que leerse los enlaces!!!


    aunque esa imagen de alfus lo deja todo mas claro :D
     
  8. pasku

    pasku Adicto al foro 0-24h

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    mi habitacion, entrando a la izkierda, gava barcel
    jajaja esque me dava palo leer el enlace en ingles xdD es lo que tiene. De todas formas no acabo de entender como va cojido eso :S
     
  9. alfus

    alfus Baneado

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    lo que sujeta el rodamiento a la biela de los platos es un circlip???????????
     
  10. JorgeAsturies

    JorgeAsturies Miembro activo

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    no se, puede ser, aunque suelen ser mas cerrados, no? la verdad que no tengo ni idea XD
     
  11. alfus

    alfus Baneado

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    y ademas,la rosca para el 5º tornillo de los platos???????????ande sta????nos lo han robado o q??jejeje
    se q es ese pegote q hay en la biela,pero como no tiene rosca ni nada...
     
  12. Sr_Carter

    Sr_Carter Miembro Reconocido

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    :comor3 no entiendo como se unen los dos ejes ¿¿¿???
     
  13. alfus

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    m he stado informando y creo q el rodamiento va unido a las bielas,asiq al enroscar las cazoletas ese estriado encaja y se presiona una pieza con otra,la union al ir entre rodamiento y rodamiento sufrira menos flexiones
     
  14. DARKO

    DARKO Tatuando bestias

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    bueno habrá que ver como funciona ,, cuando shimano desarroyo las cazoletas de pedalier ( sistema hollowtech) ,,casi nadie se fiaba de ello y todo el mundo suspirabapor los ejes pedalier convencionales,,pero ahora se ha demostrado que es la mejor alternativa,, solo quero decir que habrá que esperar a ver como funciona y despues ,,,pos eso ya opinaremos más a fondo.
     
  15. alfus

    alfus Baneado

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    os dejo la nota de prensa de campy sobre el Ultra Torque:

    "May 10, 2006 - Campagnolo unveils Ultra-Torque, the system that combines the crankset and bottom bracket in a single component, available in various versions in the Campagnolo 2007 range.

    The road bike market has been waiting for a response from Campagnolo on cranksets for some time and Campagnolo had reiterated that it would not resort to systems already in existence as they do not meet its desired standards. The times are now mature and the result is truly remarkable.

    Ultra-Torque

    Ultra-Torque is the name given to the new range of Campagnolo cranksets and immediately puts the spotlight on the extraordinary ability of this crankset-bottom bracket combo to transfer torque. Both cranks have a bottom bracket semi-axle integral with them in such a way as to form two "Ls"; these are then joined in the middle of the bottom bracket shell by means of a Hirth joint. The two semi-axles have a large section so as to be light and rigid at the same time. The Hirth joint which joins them is known for its use in the automobile field where it is used to join together pieces of engine shafts which develop enormous power. This solution has made it possible to unite the two bottom bracket axles and transform them into an extremely rigid assembly. The Hirth joint is self-centring and self-aligning and is kept in one piece by a screw which preloads the assembly to over 500 kg.

    Greater lightness
    Campagnolo cranksets which adopt the Ultra-Torque system will be 100 grams lighter on average than their 2006 crankset-bottom bracket equivalent. Such a weight saving has been obtained thanks to the new crank design and the "Ultra-Torque" solution for the integrated bottom bracket.

    Greater torsional and lateral rigidity
    The Ultra-Torque system has been designed to obtain a markedly superior result in terms of torsional and lateral rigidity compared with the previous and already excellent Campagnolo system. The two semi-axles, joined together by a Hirth joint, form an extremely rigid assembly capable of transferring very high torque values.

    Q factor and lateral dimensions unchanged
    The Q factor remains identical to the value which set apart the cranksets in the 2006 range. If this is already an excellent result in itself, it is even better when you discover that there has been no increase in the lateral dimensions of the cranks. Unlike other manufacturers who because they use external bearings were obliged to increase the dimensions of the cranks in the interface zone with the bottom bracket axle, Campagnolo was able to overcome the problem by resorting to semi-axles. This is because this solution allows the bearings to be inserted from the internal connecting point and therefore significantly increase the diameter of the interface between the semi-axles and cranks. The result is that the cranks can be flatter in the connection zone with the same static strength and life cycle, thereby compensating for the greater thickness of the external cups. Thanks to the Ultra-Torque system the cyclist will not experience any reduction in the space available and will not be obliged to make reparatory adjustments such as repositioning the pedal cleats to prevent rubbing between shoe ormalleolus and the middle part of the crank.

    Extremely low rotation friction
    Rotation friction is extremely low with the Ultra-Torque system thanks to the quality of the bearings used, the seal system, the refined design and the constructive rationality.
    Fast and simple installation Installing an Ultra-Torque crankset on your bike is amazingly straightforward: it involves screwing the two cups onto the frame and joining the two cranks together by means of a single screw. It's as easy as that! With an eye on standardization that makes life simpler, Campagnolo decided to use tools already in existence. The cups are screwed in using tools available on the market and only a normal 10 mm socket wrench is needed to tighten the cranks.

    Fast and simple maintenance
    The crankset can be disassembled in just a few seconds: unscrew the screw which unites the two semi-axles using the 10 mm socket wrench; pull the cranks off the bottom bracket shell; clean and lubricate the bearings again; and that's that!"
     
  16. alfus

    alfus Baneado

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    por cierto hasta octubre no estara a la venta el record

    os dejo una imagen 3D de las bielas desde el lado de los platos
     

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