Cuadro Pace "recio"

Tema en 'Bicis y componentes' iniciado por jaume, 17 Jun 2006.

  1. jaume

    jaume BICIALPINISTA

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    tiene una pinta elaborada como pocos,la verdad es que veo esta marca con muy buenos ojos ultimamente....
     

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  2. Naranjito

    Naranjito Empezando de nuevo

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    Lejos del monte...
    La verdad es q es como para no mirarlos con buenos ojos. :love

    Sobretodo esas horquillitas de plastiquito. :babas

    Que tal va?Me imagino que de fabula. ;)
     
  3. -chivi-

    -chivi- Miembro

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    me encantaria sino llevara ese cacho de refuerso en el tubo del sillin tan exagerao...
     
  4. PETAO

    PETAO Miembro Reconocido

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    La verdad es que las punteras son de las más curradas que he visto, y el detalle de que sea desmontable la del lado izquierdo es flipante. Lo del paso de los cables bajo la pletina de refuerzo tambien choca.

    Para que luego digan que en un cuadro rigido no se pueden hacer innovaciones...

    Lo que me choca es que tiene pinta tocha pero se supone que es para Xc ¿No?
     
  5. Indianfiretrail

    Indianfiretrail Miembro

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    El cuadro es bonito, pero no me acaba de convencer eso de que los puntos de apoyo de la rueda trasera sean desmontables. Me parece que con que sea desmontable la patilla del cambio como es normal es suficiente, no veo la utilidad y si los inconvenientes como por ejemplo que se aflojen los tornillos al ser una zona que soporta muuuucha tensión o que la pieza coja juego,... no se, no lo veo (al menos para un cuadro XC, no se si eso será util en otras disciplinas)
     


  6. palmix

    palmix Rebaneado/Autoexcluido

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  7. Pedro Tomas

    Pedro Tomas www.imaginabike.com

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    Buaf, vaya desilusión con el peso ,yo me esperaba una cosa mas ligera, sobre 1.500 gr
     
  8. Indianfiretrail

    Indianfiretrail Miembro

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  9. OrAnGe9

    OrAnGe9 Novato

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    lo de las patillas desmontables digo yo que será para poder poner otras distintas para conseguir aumentar/disminuir la longitud de las vainas, es decir, la distancia eje de pedalier - eje trasero...
    si no es así, tampoco me atrae la idea de los tornillos, ya que da pie a posibles holguras, que pueden llevar a la rotura, con su consiguiente talegazo y/o cabreo
     
  10. ARRA

    ARRA Miembro activo

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    No se.... Yo veo la bici y lo unico que me choca son las elegantisimas crossmax SL... Cuadro tocho, manillar de doble altura, frenos generosos...

    La veo mas como una enduro rigida que como una XC le pegan unas crossmax enduro y pa hacer el loco veo un bicicleton. Orbea monta para su opcion enduro rigida la Zenit con un orbea lanza q es un buen cuadro para XC y no como este q tiene pinta de ser bien robusto y con la direccion algo mas lanzada.

    Conclusion fuera crossmax sl y unas crossmax enduro q no todo el mundo tiene pasta pa pillarse un doble de primeras pa hacer el salvaje. :p
     
  11. OrAnGe9

    OrAnGe9 Novato

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    con la pasta que debe valer esta, me da a mi que si te puedes permitir una doble de buena calidad
     
  12. ARRA

    ARRA Miembro activo

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    600 € el cuadro.

    Habria q ver como se comporta la bicha. No obstante hay cuadros por ahi igual de pesados para rallye, el mejor q se me viene a la cabeza es el corratec superbow team. 1900 grs pero con una rigidez increible, debido a los dos tubos en q se bifurca desde la pipa de direccion.

    Aun con ese peso me sigue gustando. seguro que pa cualquiera q tenga las patas fuertes le va a transmitir mayor sensacion de respuesta ese cuadro q otro q flexe...
     
  13. Edu24h

    Edu24h JAU

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    no creo que sea para xc con semejantes discos. Aunque luego con esas ruedas... se han lucido
     
  14. PETAO

    PETAO Miembro Reconocido

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    Estaba claro que ese cuadro se iba a ir más a los 2 kilos que al kilo y medio. Pero pesar 1950 tampoco lo hubiese dicho...
    A lo de las punteras yo tampoco le veo utilidad pero me parece chocante el detalle.
    Viendo ese cuadro, nos podemos imaginar como serán las rígidas de Xc en tema geometrías, como las horquillas sigan escalando centímetros de recorrido en cada modalidad. Igualitas que esa pero menos reforzadas y con tuberías más finas. Me entran escalofrios de pensarlo...
     
  15. gerardrev

    gerardrev En el podio del foro

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    no me gusta lo veo tochisimo parece un cuadro de dual estirado hasta una 17.
     
  16. garypalmer

    garypalmer TEAM MISTER MOON BIKES

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    a mi me encanta..
     
  17. jaume

    jaume BICIALPINISTA

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    el uso destinado es algo mas que xc rally,es "agressive"como lo suelen denominar los ingleses.

    aqui os dejo una toma de contacto de una publicacion inglesa:
    In our Hardtail Heaven bike test in the new-look WMB issue 59 we rode the new Pace RC303 that’s been designed from the ground up to be the perfect machine to tackle UK trail centres and their man-made singletrack. As promised in the test here’s full ‘thought process behind its UK singletrack specific development’ from the horse’s mouth

    Adrian Carter from Pace had to say:

    “I thought a little background to the concept behind the RC303 might help with your bike test and I thought this might be of interest anyway.

    The thought came to me when riding around the 7-Stanes - what would be the most appropriate bike for this type of riding? It seemed to me these sites have a particular character and very specific challenges, so it got me to thinking if a bike of a particular design would work better than others.

    That is, these trail centres seemed to be generally characterized by;

    - Fast, intense single-track
    - Hard surface
    - Energy sapping short sprint type climbs or in saddle long climbs
    - Berms
    - Jumps
    - Occasional rock gardens

    Additionally, riders visiting these centres tend to come for two or three days (weekend) rather than a single day visit, so they compress quite a lot of high intensity riding into back to back rides/ consecutive days (well at least I do). More than that these trails tend to goad the rider into flat out sprint riding on the singletrack, and recovery on the connecting trails/forest roads. There's not much let-up. So the riding seems to combine speed and endurance- not to mention honed technique. It got me to thinking what frame design could provide the most fun, and performance. And whether full suspension bikes or hard tails were more efficient (faster/less energy consuming) on such trails.

    So a design brief started to materialise;

    - Hardtail- full suspension just didn't seem necessary as the trail surfaces were usually reasonably well groomed, hardpack or armored. As long as the stays could offer good tyre clearance for a cushioning 2.3in tyre. So the 303 would be a hardtail.

    - Lightweight- the rider needed to be able to haul ass in the singletrack, not to mention haul the bike up some often seriously steep, continuous climbs.So hardtail it definitely is. Large diameter aluminum tube sections were chosen where tube walls taper down to quite thin walls, triple butted (main three) and single butted chain/seat-stays. Actually the wall around the weld area is bloody thick- like 2.8mm in some areas, so the frame can take big loads, particularly around the head and bb. It took a few attempts at prototype stage to get that cohesive feel where the frame was lively but not harsh and provided good feedback.

    - Acceleration. I think riding fast singletrack combined with technical climbs and drops sections is a real blast, if not bloody hard work, so the 303 has a low BB to keep it sweet in the berms and stable on faster singletrack. The seat and chainstays took a lot of work in this respect because I didn't want the frame to loose out to FS bikes on technical 'attack' style climbs. Basically it needed to grip but not punish the rider so I added some big bends to soften off the ride (combined with thinner butted walls).

    - Tough. It seems trail designers are going bigger and bigger using every jump configuration, and many sites now combine freeride or jump parks with a trail network so the 303 had to be able to withstand abuse (particularly if you flat landed it or cased it). Using 6066T6 material the mechanical characteristics could be improved by 25%+ over standard 6061. We could keep it strong but carve away the fat with 6066. Hydroformed tubes weren't chosen because its really difficult to butt the tube. Hydroformed tubes often have the same wall everywhere or, when butted, the transition from one wall to another can't be accurately controlled and tapered- so I went for gussets. The headtube gusset fixes onto an oversized diameter headtube to provide a big weld area for the gussets and for the tube joints while adding more strength. The seat tower gusset allows me to radically drop the top tube height whilst supporting the seat tube. Otherwise the seat tube becomes an unsupported 'mast' and prone to fatigue around the weld area. Again to add further support there's ovalised sections at both ends of down and top tube and by designing in curves to the gussets the oval tubes blend to give a hydroformed look to the frame anyway.

    - Maneuvering. I wanted to use a radically low top tube so the cockpit didn't restrict maneuverability. I found this type of fast sprint climbing, nearly always turning in or out of a corner, continually moving out of the saddle on climbs then off the back of the bike in technical drop-offs meant the bike had to provide lots of room for body language. So the low top tube assists, as do the big bends to the stays (particularly for guys with big feet like me).

    - Travel. I think 120mm+ is definitely where its at in this terrain and given I needed strength and lightweight I designed the 303 around the 130mm travel RC41. But I didn't want an overly high front end so the head tube became semi-integrated. This saves 20mm+ of stack height so the head tube of the bike is lowered and not much higher than a frame with a 100mm travel fork. Semi-integrated being stronger I think that fully integrated.

    - Bits. All angles are given with a rider on board because longer travel up front means big changes in BB height and angles as the fork compresses. Did you remember that Pace where the first to use dropouts where the whole dropout is fully replaceable? Both sides are designed this way on the 303. Our RC200 was also the first bike to have bolt on mounts for down tube mudguard and the 303 features these also. Having cables and hoses slapping about is another major distraction hence the proliferation of guides and clips (and one for the light cable) with the rear mech cable inboard of the stay so it couldn't snag.

    I guess that a frame with these characteristics allows it to perform on most trails- I found it worked well on steep rocky technical climbs in the Lakes. But hey- perhaps the RC400 will be best there?”

    Adrian, from Pace, thank you.

    More on Pace products at www.pace-racing.co.uk
     

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  18. JuanMigue

    JuanMigue Miembro Reconocido

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    Hombre yo creo que estaba claro que ese cuadro no estaba echo para competir en rally, sino mas bien para hacer bastante el bruto con el zonas trialeras.

    A mi personalmente me encanta el refuerzo en la zona del tubo del sillin.
     
  19. ARRA

    ARRA Miembro activo

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    lo dicho sobran las crossmax SL y a saaaaaacooooo :p
     
  20. palmix

    palmix Rebaneado/Autoexcluido

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    ¿y este qué me decis? ...es del mismo tipo "Radical XC"

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