Roll on Rohloff The Rohloff Speedhub is a high performance geared hub for mountain biking and touring; a far cry from the old 3 speed Sturmey Archer I had as a kid. The Speedhub has 14 even spaced gears which is pretty much what you end up with after overlap with your 3 x 9 speed standard set up. The whole mechanism is sealed in the hub and thus protected from mud, water etc. Its a beefy bit of kit but overall the weight of a Rohloff System (hub, torque arm, chain tensioner, one front chainring, single handlebar shifter) is only marginally more than a full derailleur system (front and rear derailleurs, 3 front chainrings, rear cluster, double handlebar shifters). The Rohloff has a number of advantages: it can be shifted under load or whilst standing still, it requires next to no maintenance (an annual oil change is all that is recommended), chain wear is vastly reduced and it continues to perform in wet and muddy conditions. Whilst not cheap (some $1500-$1800 depending on model and components required) you wont have continually be buying replacement worn components as you do with a standard system so its a long term investment. Depending on how your frame is configured you can do away with certain components for the Rohloff. For example, if you have disc brake mounts, you can dispose of the fairly hefty Torque Arm by allowing the disc brake mount to take the torque with the special Speedbone adaptor. If your frame has horizontal dropouts (or a special Rohloff dropout) you can do away with the chain tensioner and thus end up with a completely clean chainline. This means nothing hanging low for sticks and stones to break. Due to a communication error with the frame builder, my frame ended up with standard vertical dropouts necessitating the use of the chain tensioner. I am now looking at retrofitting special dropouts or using a more out of the way singlespeed chain tensioner to replace the Rohloff chain tensioner.
Segun he leido por ahi eso es la *****... pero ***** como se joda una piececita como para cambiarla jajaja. un saludo.,
pues timo printzel lo lleva a veces osea que aguantar aguanta nose si sera ese exactamente pero es parecido.
A mi me parece demasiado aparatoso para ser el futuro, ya que aqui la gente pelea por tener menos peso, no solo por ayudas al pedaleo.
A mi me parece un diseño "simple", es decir, que será todo lo compejo internamente que quieras, pero que a la hora de instalarlo y manipularlo, será algo más facil que el tradicional deviador, cadena, maneta, cable, piñones.... Saludos!
tarda mucho en enrtar drakon... vamos, ese imvento, para que segun nodalidades, (dh) viene muy bien, porque asi te aseguras que la cadenano saltara, y la puedes llevar a plato fijo, consiguiendo que no tenga oscilaciones la cadena...
yo ya lo vi hace tiempo,pero el problema es complicarse demasiado la vida :wink: y aparte eso tiene que pesar una burrada.
y solo se puede utilizar en descenso?????? es decir, dependiendo del plato que montes te puede dar muchas posibilidades.........
Tambien se puede usar para cross country. No creo que sea complicarse la vida es mas facil de usar que 3 platos y nueve piñones seguro y puedes cambiar de marcha cuando te de la gana, sin dar pedales. Seria la boma esto con 2 platos. Fuera piñones, fuera cambio, fuera plato pequeño y tendrias unas 28 velocidades. Y que le den a Shimano.
pues yo m quedo con l ode toda la vida. por cierto tendranq ahcerlo de alguna forma compatible con lso discos,pq en la foto no hya posibilidad d ponerlos por la forma q entra el cambio dentro del aparato.
Eso por dentro muy complicado y de funcionamiento si lo venden y tal ira bien. En una revista bike de las viejas, lo prueban, no se q numero pero lo prueban.