Rescate en San Mamede

Tema en 'Galicia' iniciado por mpermar, 10 May 2016.

  1. mpermar

    mpermar Miembro activo

    Registrado:
    25 Abr 2010
    Mensajes:
    233
    Me Gusta recibidos:
    110
    Noticia relevante en la comunidad. Buena oportunidad para felicitar a los miembros de la Guardia Civil y en concreto a esos dos agentes que rescataron a 7 personas. También un buen momento para reflexionar sobre la importancia de ir bien equipados e incluso el saber echarse atrás cuando la predicción metereológicas son extremadamente adversas ya que no todos estamos preparados, yo el primero, para determinadas situaciones.

    Bravo por los agentes.

    http://www.lavozdegalicia.es/notici...ueba-montana-ourense/0003_201605G10P11992.htm
     
  2. Oscar.veiras.pais

    Oscar.veiras.pais Miembro

    Registrado:
    10 Sep 2013
    Mensajes:
    66
    Me Gusta recibidos:
    18
    Ubicación:
    Milladoiro
    Buena actuación sí señor, hay que felicitar y agradecer a esos guardias civiles. No sólo en este caso concreto si no cada vez que acuden a colaborar con cualquier evento deportivo.
    Por otro lado, no sé cómo estaba de mal el día, pero para que alguno terminase tan malamente debía de hacer un tiempo horrible. La organización no se planteó anular la ruta?.
     
  3. Bttartaruga XC

    Bttartaruga XC Miembro

    Registrado:
    31 Ago 2012
    Mensajes:
    50
    Me Gusta recibidos:
    2
    No, cortaron un pelin tarde demás(no tenia en la parte alta a nadie para verificar las condiciones,aparte de los problemas de comunicación movil, lo comunicaron los participante atraves de ellos mismos en los siguientes puntos de avituallamiento a voluntarios y atraves del móvil, quien tuviera cobertura), los de la G.C. rescataron a mas de 7(simpático ese tema, porque la intervención fue gracias a la novia de un participante que la llamo..)...y los que llegaron por su pie mas que por rueda al alberge de las Corcerizas, que se enrollaron de lujo ante tal magnitud...la organización tmb bajo a gente de San Mamede(no tanta como la G.C y desde tantos puntos distintos)...Se rondaron las 15/20 inicios de hipotermia, unos 4 de ellos con avance importante...
    Sobre la climatología he visto estos días que algún foráneo comentaba en los hilos en las redes que podría liarse la que se lio, pero viendo los partes no había esa previsión...Las rachas de viento, creo que sobre pasaban los 100...un ruta impresionante...
     
  4. Noalla

    Noalla Novato

    Registrado:
    18 Feb 2013
    Mensajes:
    16
    Me Gusta recibidos:
    8
    Ubicación:
    Noalla - Sanxenxo
    I Gran Fondo Ourense. Roubo e neglixencia.

    Así foi o conto.

    160km. 4200 +. Custo 35€ . Por GPS.

    Xa dende o principio deron moi pouca info por non dicir ninguna, o track subironno o luns de madrugada con máis de 23700 puntos, iso quere decir que que non o soportaba o 90% dos gps que a xente tiña ( solo o collía a partir do Garmin 1000 e superiores ) a xente toda negra, era mércores e aínda casi nadie conseguirá solucionar o problema. Durante o día subiron o track a wikiloc para que fora factible para os gps, pero non o recomdaban porque perdía calidade e algún ” botara meses , incluso anos” para facer esa ruta ( seica ). Ata aí o previo.

    Chegamos alí o venres de tarde para recoller os dorsais, unha rapaza soa atendendo, 10 na fila agardando, nin daba feito nin se remexía, non sabía como iba o tema e estaba sobrepasada. Seguían chegando corredores....

    Vamos o día en cuestión, chegamos alí as 6:45, saída para as 7 nas categorías Oro e Plata, malamente seríamos uns 140 na saída, malamente falaron algo polo micro antes da saída ( que despois supemos que cambiaban o avituallamento do km 103, no punto maís alto a máis de 1600m de altitude o km 110 polo mal tempo que habìa arriba, dos que falei ninguén se enterara ); saímos as 7:10 coa saída máis sosa da historia, botamos a andar e no primer kilometro subida de pedras: se foramos só 2 subiríase pero tan preto e tantos, tapón!! A andar !! Pasado iso seguimos case normal... algun sendeiro, asfalto de sobra e metemonos no monte, aprox km 8 forte subida e rota , imposible de ciclar, comezamos a camiñata, se só fora iso non tería mal pero de aí ata case o avituallamento do km 23 fixemos máis andando que na bici a maioria das zonas de pedras con verdin moi dificiles incluso de ir andando por elas. Cansadisimo de empurrar pola bici para arriba e para abaixo ( despois dixeron que por alí baixaba un trail que facían ), chegamos a 1º avituallamento: isotonica, medios plátanos, laranxas, pouco máis ..e auga?? Non hai ??? resposta: si, ide alí a aquel grifo ( suposta fonte) en fin.... aahhh esquecíame , levabamos chip de championchip, cronometraxe en avituallamento: un tipo con papel e boli apuntado o número de dorsal e a hora de paso, e así en todos ( en ningún lado un control de chip “normal” ; só papel e boli nos avituallamentos ).

    Ata o seguinte avituallamento no km 53 todo relativamente normal, pérdidas pequenas de xente polos gps, eu un máis, ata que me cansei e uninme a un equipo que levaba os garmin 1000 e entre os 3 ibamos deducindo o camiño, asfalto ata polas orellas, pista forestal e sendeiros ( pasamos por sendeiros e montes espectaculares pero se a ruta estivera ben feita, así apenas os apreciamos) a lama tamén facíase querer habitualmente!
    Supostamente aí era o corte a 13h pero ninguén sabía nada, seguías a ruta e km e pico maís adiante atopabas no medio dun puebliño uns minicarteis onde se dividia Oro e Plata , ninguén que controlara nin horario de peche nin nada....

    No km 73 estaba o seguinte avituallamento ; fago un inciso aquí para explicar a “abundancia” dos mesmo: algo de isotonico, se cadra auga ( senon hai fontes no camiño decían, sen marcar claro), un bizcocho, minibocatas de pan con nocilla, queso ou fiambre, medios plátanos e laranxas e un bote co revolto típico que che poñen coa cervexa de millos, cacahuetes, pasas, etc.....e chau! Nada máis !! Eu mal que ben aínda iba diante ( polo ***** de “ control de paso” que tiña alí a mulleriña ) entre os 20 primeiros entre individuais e equipos Oro!! Xa a min me pareceu escaso, non quero imaxinar os que viñan detrás... Nestre tramo nada a destacar, pasamos polo lado do Sil, o lugar é bonito, máis asfalto, pista , algún sendeiro e moito subir; recordo algún camiño cuns buracazos para deixar as llantas en forma de 8....

    Do 73 en diante despegáronse o equipo co que iba , afloxaron algo as pernas e xa fun só o resto do camiño, quedaba a peor parte todo subir ata o 103; xa era todo monte maioria pista forestal, non daban pasado os kms, iba o meu ritmo, ninguén diante ao lonxe ninguén detrás, varias veces tiven que dar volta o gps tardaba en dicir por onde era...seguimos subindo; xa comenzaban as rampas durillas pero subibles. Ao lonxe diviso a un diante, sobre km 90, tardei en collelo, xa subía andando calquer subida, ía tocado dunha rodilla, despois de falar con el uns minutos prosigo, xa comezaba algo de néboa e fresco. Pouco máis adiante chega xa un dos primeiros colmos: subidas moi duras, as primeiras subibles pero dandoo todo...a andar, non era momento de quedar sen forzas...e que ben fixen !! Máis adiante as rampas eran durísimas e rotas de todo! Os últimos 4km case todos a andar aquelo era imposible!! A néboa cada vez máis intesa e o frío notabase máis ( do 1500m a 1630m fíxose eterno ). Cando por fin coronamos o monte o frío faise moi intenso ( eu dentro do malo ía aguantando moi ben , que sorte tiven ). No alto o track poñía de subir 200m ata a capela de San Mamede e volver a baixar polo mesmo camiño, pasei de facelo era inviable, o frio empezaba a calar ( según un compañeiro co que compartin ruta e atopei nas duchas marcaballe 1º C, por suposto sensación térmica moi máis baixa ); a néboa era tan densa que apenas vías 10m diante e o aire apretaba máis. As mans comenzaban a doer ( ía con guantes cortos ), pensaba no chaval que deixara atrás quería retirarse no 103 ( pero non había ninguén )... Aquí podo explicar o que vestía: térmica corta, maiot corto, culote corto, chaleco, manguitos e a maiores un chuvasqueiro.

    Pasado o alto comencei a baixar e aos pouco metros bordeamos o monte e nunca tal cousa viran, unhas ráfagas de vento IMPRESIONANTES, aseguro que nunca vin semellante cousa, ía por un camiño ancho e en 3 ráfagas seguidas moveume lateralmente máis de 7m contra unha alambra de espiño, quedei a centímetros dela , intentei tirarme coa bici ao chan pero non caia o vento era tan forte que non me deixaba tocar chan, xa me vía empotrado contra o alambre de espiño ( aquí vou decir que serían sobre as 15:30 da tarde e apenas caía unha chuvisca fina, para os que viñeran máis tarde baixarían máis a temperatura e chovería máis ), como puiden escapei de aí e botei a correr baixando, corpo inclinado case a 45 grados para contrarestar o vento, as pingas dábanche como pedradas e a bici....a bici voando, agarrada polo cadro e estaba en horizontal a forza do vento non a deixaba tocar chan!! Paseino moi mal , as veces nin era capaz de respirar!! Aínda tiven que ir así un cachazo ata case voltar o outro lado do monte onde azotaba menos, en canto puiden montei na bici a duras penas e intentei baixar; a baixada estaba rota, nun dia bo xa costaría baixala, onte era moi dificil , as mans non respondían, as zonas moi técnicas , o único que me viña a cabeza era si me pasaba algo alí como ía facer ( máis de 5min parados equivalía a hipotermia ) con moito sufrimento seguín descendendo, a man esquerda non me respondía, só freaba coa dereita!! A baixaba ata o km 110 fixose eterna, parei 2 veces para intentar chamar a Manuel e Maria para que non subiran e abandonaran antes! Imposible , non sentía as mans!!! ( despois descubrín que daba igual que conseguira coller o movil, non había cobertura) A solución chegar o máis pronto posible o seguinte avituallamento, os 2 últimos km o manillar movíaseme só polo temblor de mans e brazos, as pernas igual , escoitaba un sonido e cando miro para abaixo eran as pernas que se mováin soas e soaban os trinquetes!!

    Cheguei o 110 , alí estaba un voluntario dun club que xa bo foi que me botara unha man, como puiden conteille o que pasaba arriba e que tiñan que cortar a carreira aí, sacar o tramo de alta montaña. El atento chamou a organización e fixo o que pudo para que se anulara iso!!! Eu non podía moverme apenas falar, a duras penas conseguín chamar a Manuel ( coa axuda do voluntario, el fixo todo )para decir que non seguiran, que abandonaran, non había cobertura ( non me quero imaxinar que tivera que chamar arriba no 103 ). Por MOITÍSIMA SORTE alí hai un albergue que casualmente tiña xente dentro, cando viron como estaba e chegou o chaval que viña detrás meteronnos para adentro, tiñana chimenea encendida e foi o que nos dou a vida para recuperar a sensibilidade!! Falando con eles contáronme que xa baixaron 2 chavales antes que tiveran que atender, un con síntomas de hipotermia! Grazas as persoas que estaban no albergue puxeronos nunha chimenea e déronlle uns tés quentes! Máis tarde falei con eles ( non estabamos no mesmo lugar ), un subira o capela pensando que había alí alguén e o parecer só un cartel que poñía que se pasaba o avituallamento para abaixo ( e digo eu se subiron arriba e viron o aire e frio que facía ...aínda así non cortan ese tramo ???) por desgraza pinchou alí ( esto contado por el ) cansou se chamar os teléfonos da organización: un daba comunicado e no outro non respondían. Cando por fin contactou a solución que lle deron foi que intentara chegar o avituallamento como pudera ( case 8km máis abaixo!!!!!!!!! ). O outro con case hipotermia ía 5 cando baixando caeu ( dicir que ía con maiot curto nada máis ), por moita SORTE o que baixaba pinchado atopouno e conseguiron baixar xuntos!!

    Ata aquí o meu vivido pero as historias continuan ( detalle importante de Ourense ata alí hai máis de 55km dos cales os últimos 10 son por pista de terra e asfalto malo e con baches, botade contas do que se tarda en chegar en coche: mínimo 1:30 polo pronto) a xente seguía subindo e quedaba tirada arriba!! Por MOITA SORTE unha patrulla da garda civil aficionados a bici subiron a ver como ía a carreira e menos mal cansaronse de baixar xente do alto do monte ata o albergue a maioria cos primeiros síntomas de hipotermia, María un deles ( caso omiso a miña recomendación seguiron subindo). As historias que se contaban eran terribles: un ciclista agochado entre arbores encollido e tiritando de frio, menos mal que o viron os seguintes en pasar e entre todos deronse calor, outro que na zona da alambrada de espiño o vento empuxouno contra ela de tal forma que era incapaz de saír de alí, según contou Manuel, tivo a garda civil poñer o coche diante para amparar o aire e axudarlle desengacharse de alí; un caeu na baixada e rompeu a clavícula, a ambulancia tardou moitisimo ( máis de 55km e camiño malisimo ).

    Botei máis de 2h ali no albergue, e os chavales que chegaran antes 1h máis, e ningún medio de transporte para baixarnos ata Ourense. Un deles chamou a moza e veu ela a buscarnos. Baixamos 3! O chegar abaixo contatei con Manuel e díxome o sucedido, que seguiran e que Maria levara a garda civil porque estaba mal. Subín a buscalos o albergue e como min 5 coches máis polo menos a coller os conocidos, a organización malamente tiña unha furgo e non sabíamos canto tardaba!! Cando eu cheguei había alí polo menos 15 persoas mais as cales levaban horas e seguín agardando que os baixaran de algún xeito.

    Foi moitísima sorte que onte non morrera ninguén no monte pois a organización foi unha irresponsable e atentou contra a integridade física de todos os participante!! Só poñerse no caso que o albergue estivese pechado ( que sería o máis doado) e que a patrulla da garda civil non subira ( que como aficionados só subiron a ver)!!

    Onde están invertidos os 35€ de inscripción e os cartos dos patrocinadores? Nos avituallamentos insuficientes? Nos voluntarios que non cobraban?? Na falta de persoal e medios?? Un atraco e un atentado contra todos nos!!
     
    • Me Gusta Me Gusta x 8
  5. Babito

    Babito Novato

    Registrado:
    14 Sep 2012
    Mensajes:
    22
    Me Gusta recibidos:
    2
    ↑↑↑↑↑

    Por lo que nos cuentas tuvo que ser un autentico infierno. No seré yo el que juzgue la organización de la prueba ya que no estuve allí pero si que esto debiera servir de toque de atención para futuras carreras de esta envergadura.
     
    • Me Gusta Me Gusta x 1

  6. montoyacaxuxa

    montoyacaxuxa Novato

    Registrado:
    8 Abr 2009
    Mensajes:
    2
    Me Gusta recibidos:
    0
    Yo te digo que ha sido un infierno para esa gente, dado que yo hice la de 62 km, me perdí hice 79 km sin comer nada en 50 km. Y entrenamiento era justo para los 60 km e hice 79 km lo pasé horrible, pensé hasta dejar la btt definitivamente de lo mal que lo pasé, no quiero pensar esos compañeros.

    Por otro lado, el "organizador" es un impresentable, no mira la traza de la ruta ni hace nada, solo cobrar la pasta. Denigrante, yo lo llamé y no me hizo ni caso. Y aun dice que son nivel técnico medio, si hay trialeras que no la suben profesionales.

    Pienso que es hasta denunciable lo de este imbecil.
     
  7. alex jalda

    alex jalda Urban Member

    Registrado:
    24 Mar 2007
    Mensajes:
    6.131
    Me Gusta recibidos:
    894
    Ubicación:
    Península del Morrazo
    Increible!!
    Para contarselo a los nietos.Tremenda aventura!
     
  8. PORTOBIKE

    PORTOBIKE Miembro Reconocido

    Registrado:
    11 Sep 2008
    Mensajes:
    3.345
    Me Gusta recibidos:
    95
    Ubicación:
    Portomarín - Lugo
    No se que estarían pensando los organizadores cuando se le ocurrió montar semejante sarao con tan pocos recursos .... yo no asistí, estuve a punto y menos mal, pero si que seguí el tema desde el principio en FB y estaba al tanto de todo lo ocurrido porque lo he seguido desde el pasado domingo.. me alegro por los compañeros que han salido bien parados de esto y de paso celebro que se haya desistido de organizar otro embolao parecido que tenían montado en fechas próximas...una pena, estoy seguro que ni la zona, un autentico paraíso natural, ni la ciudad, con una afición enorme al mtb, se merecían esto..
     
    • Me Gusta Me Gusta x 1
  9. javito bicivolador

    javito bicivolador Miembro activo

    Registrado:
    4 Jul 2014
    Mensajes:
    263
    Me Gusta recibidos:
    77
    Ubicación:
    Moaña-Pontevedra. El paraiso.
    Jo der colega, menuda cronica, acojonante. Tengo que decirte que leyendola he sentido frio de verdad y algun que otro escalofrio tambien, solo en pensar en el peligro que habeis corrido por culpa de estos irresponsables, es que es para colgarlos.
     
  10. ROCKIDOL

    ROCKIDOL Miembro Reconocido

    Registrado:
    5 Dic 2009
    Mensajes:
    3.158
    Me Gusta recibidos:
    173
    Ubicación:
    Pontevedra
    No me gusta juzgar y menos sin estar en el sitio,pero vengo de Mêda en Portugal donde disputé una prueba de la WMS UCI y las condiciones se transformaron en algo similar,en un peligro para la vida de los ciclistas.Hipotermias,caidas.En el km 63 de 105 que constaba la prueba nos detuvieron.Las clasificaciones se tomaron tal cual entrabas en ese punto.Los que estábamos en condiciones volvimos por carretera,un desplazamiento de 5 kms,los demás recibian avituallamiento,una manta,eran subidos en furgonetas y coches y las bicis subidas a un camión.En una hora habian sacado a todo el mundo.Me dejaron flipados por su coordinación.Al terminar el director de carrera por megafonia lo dijo claro.Que más importante que la competición eran las 500 personas que corriamos y que eso siempre lo ha tenido presente.Gran organización.Las comparaciones siempre serán odiosas.
    Pero bueno;hoy en dia hay pruebas a mogollón,hay un boom de pruebas,parece que cada persona quiere organizar una.Pero hay que tener en cuenta que esto es para disfrutar,cada uno en su estilo y rollo.Pero todos tenemos que llegar enteros.Si no tienes los medios y las cosas claras más vale estar quietitos.Todo esto dicho con respeto a quienes se atreven a organizar algo.
     
    • Me Gusta Me Gusta x 4
  11. BAJADOLO

    BAJADOLO .

    Registrado:
    4 Jun 2007
    Mensajes:
    6.403
    Me Gusta recibidos:
    220
    Yo no defiendo a la organización ni mucho menos, ya que no fui, pero lo que veo día a día es que la gente se piensa que está más en forma y curtida de sus posibilidades, y claro luego pasa lo que pasa.
     
    • Me Gusta Me Gusta x 1
  12. luisete00

    luisete00 Miembro

    Registrado:
    28 Abr 2011
    Mensajes:
    94
    Me Gusta recibidos:
    0
    Ubicación:
    Combarro

    Totalmente cierto lo que cuentas, un compañero y yo fuimos los primeros rescatados en la iglesia de San Mamede, subimos por que creíamos que allí estaría el avituallamiento, ademas teníamos el track en tres partes y una finalizaba en lo alto y enlazaba la siguiente, el tiempo allí era un infierno, rachas de viento de mas de 100km, lluvia, frío... la guardia civil era del departamento de trafico que como aficionados al MTB decidieron subir a ver un poco la prueba y viendo a donde subíamos se quedaron por allí para ver que todo fuese bien, estuvieron dando varias pasadas por el recorrido, nos esperaron en el alto de San Mamede y nos insistieron para que bajásemos con ellos, dentro del coche patrulla, desde lo alto, llamamos a la organización y no nos cogieron el teléfono, acto seguido llama el guardia civil y a el si le cogen, que casualidad, les dijeron que tenían que subir a recogernos y les dicen que teníamos que bajar como pudiésemos por que su coche no llegaba hasta allí, en la bajada recogimos a una chica, Maria, e ibamos informando al resto de participantes que bajasen, otro chico, el que cuentas, con la bici en horizontal por el viento y enrollada en los alambres de espino, tuvieron que ampararlo con el coche patrulla para que pudiese quitarla de allí, vamos... un infierno en el que si no llegase a estar la guardia civil de trafico allí creo que la cosa seria bastante mas grave, hasta creo que el fenómeno (por no llamarle otra cosa) ni les dio las gracias por que lo libraron de una buena, a todo esto, como dices, en los avituallamientos te daba rollo coger mas de un trozo de mas de algo por la escasez de todo y luego, el organizador carga el maletero de cajas de botellas de isotonico, plátanos,... mas tarde lo llamaron de la base de la guardia civil para que les confirmase que todos los participantes estaban bien y le contesta que le falta por confirmar 4, que los llamo y no le cogieron la llamada, que ya los llamaría mas tarde, que seguro que ya estaban en sus casas, todo esto con una tranquilidad pasmosa (se esto por que estábamos a su lado y escuchamos la conversación) así que... por mi parte ya pueden organizar la mejor ruta del mundo y gratis que a mi no me pillan en otra, de lo que me arrepiento es de no haberlos denunciado en su momento.
     
  13. KooL_HeRc

    KooL_HeRc Speed

    Registrado:
    6 Ago 2006
    Mensajes:
    983
    Me Gusta recibidos:
    133
    Ubicación:
    Ourense - VDB
    Buf, menuda odisea. Algo había oído aquel día, pero no sabía que fuera tan grave. Yo hice la de 125 y si bien ni la ruta ni los avituallamientos eran para tirar cohetes, no estuvo mal. Yo no subí a la sierra, pero ya se veía que arriba no había un tiempo veraniego precisamente.
     

Compartir esta página