AYUDA: FOX TALAS 36 RC II-como regular BOTTOM-OUT interno

Discussion in 'Enduro' started by collserola, May 10, 2010.

  1. collserola

    collserola DONDE LOS SUEÑOS T LLEVEN

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    Buenos días Abstrakem,
    Pues continuaremos investigando y quizás si encuentro algún correo electrónico del departamento técnico de FOX EEUU, en la website, pues les escribiría un email y espero que nos puedan ayudar a aclarar si existe o no un bottom-out interno en los modelos posteriores al 2006. En cuanto a lo otro, pues, por mi zanjado está el tema.
    Un saludo
     
  2. oskart

    oskart Miembro

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    sant boooooooooiiiiiiiii
  3. collserola

    collserola DONDE LOS SUEÑOS T LLEVEN

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    Buenas Oskart,
    Estoy impaciente por ver es ZIP y saber que contiene, espero que oro, bueno incienso o mirra, mientras sea bueno, lo que sea.....je je je...
     
  4. ANTONIO CASANOVA

    ANTONIO CASANOVA Miembro activo

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    Collserola yo tuve esa horquilla y para regular el sag, no hagas ni **** caso de lo que recomienda fox; si te pone que 55 psi; es posible que te vaya mucho mejor con 40 psi e incluso 35. Decirte que esa horquilla con el cartucho fit, necesita un buen rodaje para soltarse bien, tambien notarás más rozamiento al principio y conforme la vayas utilizando te funcionará mejor. A mí personalmente no me gustó el tacto de estas fox 2010 con el cartucho fit y actualmente utilizo una Float 36 del 2009.
     
  5. collserola

    collserola DONDE LOS SUEÑOS T LLEVEN

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    Buenas Antonio,
    Pues estoy haciendo pruebas que me han aconsejado, así que hoy que saldré en bici, pues le abriré la compresión de alta al máximo, e iré cerrando click a click para ver el comportamiento y en función de la reacción que tenga pues la dejaré de una forma u otra. Ya os comentaré, de momento, un pelín más de recorrido le saco, pero muy poco más.
    Un saludo
     
  6. jabik

    jabik Antes J@bi

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    ten en cuenta que estas horquillas es muy dificil hacerles tope, los ultimos 2 cm hay que darle muy duro para llegar a hacerles tope. ami siempre se me queda a 1 cm.
    yo uso una del 2009, no se si habra mucha diferencia.
     
  7. l3g0r

    l3g0r Miembro Reconocido

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    hace poco puso un forero que habia que quitar un poco el aceite del hidraulico para poder utilizar todo el recorrido. Esta en el post que tiene un monton de mensajes de fox36.
     
  8. Willyfox

    Willyfox KARAGOL ENDURO

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    Collserola, si te sirve esto me debes una birra.:whistle:grin:
    Aunque viendo la fecha del mensaje igual ya lo has solucionado. Pues que sirva pa tos...

    Siento el supertochazoquetecagas y además en inglis.
    Y el montaje de las fotos, era por simplificar un poco.

    Entiendo que para sacar el cartucho de la barra no hay problema y está superado. jeje.

    36/40 FIT Cartridge Service

    Disassembly

    Caution! Wear safety glasses during this entire procedure.

    Note: Ensure that the rebound adjuster knob is turned fully counterclockwise (OUT) and [RC2 ONLY] the high- and low-speed compression adjusters are also turned full counterclockwise.

    1. At the bottom end of the cartridge, remove the 18mm bladder cap lock nut. Use a 8mm box end wrench to hold the compression adjuster shaft feature tight as you unthread the 18mm nut. The 18mm nut may be tight, as blue Loctite is used at the factory during installation. Set the nut aside on clean shop towel. You may need to remove some of the hardened Loctite.
    foto 1 / foto 2

    2. Place a shop towel over the bottom stud bladder end and compress the damper shaft all the way in towards the seal head. This will displace the oil and apply pressure on the bladder and cap. This action will help to pop the bladder and cap up, or even out of the cartridge body.
    foto 3

    3. Try to grip the bladder cap with you finger and work the cap up and off the stud. Sometimes you will need to gently grip the cap with channel lock pliers to grip and tug the part off; a little wiggle action as you pull also helps.
    foto 4 /foto 5

    4. Occasionally, the bladder cap will dislodge from the bladder. Simply pull the bladder out by pulling it with plastic dental pick.
    foto 6 / foto 7

    5. Pour as much oil out of the system as you can into a drain pan and also cycle the damper shaft a few times this will purge more oil out of the damper.
    foto 8 /foto 9

    6. Clamp the damper cartridge body into the soft jaw vise, using the correct size clamp holes on shaft clamp P/N 803-00-084. Unthread the black seal head using a thin style 14mm open end wrench.

    Caution! Do not over-tighten the vise, or damage to the cartridge body will result.
    foto 10

    7. Before you unthread the seal head, open it over your oil drain pan as oil is going to flow out of the cartridge once it is opened. Drain as much oil as you can out of the damper shaft assembly and set it onto clean shop towel.
    foto 11

    8. Inspect the rebound piston and the piston glide ring (pink Z cut) P/N 002-02-011 for excessive wear or damage. Excessive wear on the glide ring may cause a reduction in rebound damping.
    foto 12
    Note: In the image below, the bottom out resistance is set to firm. To change the bottom out resistance, rearrange the spacers and glide ring to your resistance preference by holding the rebound piston bolt with an 8 mm open end wrench and unthread the set screw with a 2 mm hex key. As the glide ring increments from the end of the shaft and towards the bottom-out compression system, bottom out resistance decreases. Torque the set screw to 25 in/lbs.
    foto 13


    View attachment 2371309


    Y con más detalle el bottom out.

    View attachment 2371306

    The bottom out devise incorporates a two part system:
    1. A bottom out piston (male part)
    2. A bottom out compression cylinder (female part)
    The bottom out piston and the bottom out cylinder are found inside the FIT 36 and 40 cartridge
    systems.
    The bottom out system increases the compression damping at just before (aprox. 10-15mm) maximum
    travel. As the two bottom out parts compress together a small volume of oil is released from the
    compression cylinder at pre-set controlled rate of f ow. Position sensitive ! The bottom out system is only active at the
    end of the compression stroke.
    Bottom out compression cylinder (female part)
    Bottom out piston (male part)
    Piston enters cylinder to increase compression damping
    on bottom outs !
    Note: In the above photo we are showing the 2006 bottom
    out system. The newer system has a single glide ring.
     

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