Mas imagenes del la TREK softail, y una breve explicacion que confirma la teoria del forero jose gines: The minimalist Isospeed design acts by isolating the seat tube from the rest of the frame with the suspension coming via a small pivot (decoupler) that is integrated into the top tube just in front of the seat tube junction (note the small black dot on the top tube) and covered by a small protective cover. Trek’s proprietary Isospeed design has been universally hailed as one of the most efficient systems on the market for providing a compliant ride on the road – whether or not it pays real dividends on the far rougher mountain bike courses remains to be seen. As much as Trek has sought to define a true stable of use-specific road bikes (Domane for compliance, Madone for aero and Emonda for climbing), perhaps this prototype could fill the bill for less demanding XC courses. Trek team personnel would not comment on the bike, but we are hoping to find out more about it at this weekend’s Sea Otter Classic in Monterey, CA. Stay tuned.
A la nueva sf solo le falta que sea un pelin mas corta de vaina por que en la primera foto da la sensacion de que no las han acortado y es otro punto clave en las 29, veo muy lejos la rueda del tubo y caja pedalier
si el mercado evoluciona en ese sentido se van a ver cosas interesantes.yo me estaba planteando que mi actual bici fuese la última rigida,sobre todo por comodidad(somos jovenes pero ya no tanto),pero si esto va palante....... por cierto.en las últimas fotos que pusisteis de absalon parece que lleva el cuadro proto pero ya sin nada tapado.hay fotos de la unión de las vainas?
Igual. Es la bici con la que ganó el Short Track, así que es posible que metiera algo más delante que para el XC.
La Orbea me gusta bastante,las que siguen sin hacerme mucha gracia son las Trek,ya se sabe para gustos los colores.