Compro amortiguador para clasica de 136 a 145 entre ojos

Tema en 'BTT' iniciado por samdohkant, 13 Jul 2010.

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  1. samdohkant

    samdohkant Novato

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    Estoy buscando un amortiguador que mida entre ojos de 136mm hasta 145mm, es para una clasica y me serviría algo similar a un rock shox deluxe de la época o algo así. Pero lo importante es la medida únicamente.

    si alguien tiene alguno tirado por el garaje, o alguna tienda tiene uno en stock por favor que contacte conmigo.

    Gracias y saludos.
     
  2. frenosypedales

    frenosypedales "FP" para los amigos

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    Si es para la GT LTS, solo te vale 136 (la medida original !!). Con 145 te tocan las vainas inferiores en la caja pedalier (y la bici sube demasiado "de culo").... siempre que logres montarlo. He visto en el foro unos "alargos" superiores ( se atornillan a la bieleta de titanio en lugar del amortiguador) para montar amortiguadores normales, haciendoles sobresalir por arriba.
    Hay tambien otra opción y es cortar un fox alps 5... pero no conozco bien el asunto.
    Suerte
     
  3. frenosypedales

    frenosypedales "FP" para los amigos

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    You can trade-in your old shock and in return purchase a Cloud Nine (or AD-12 for that matter) for a specially discounted upgrade price
    Click here to download detailed program information.


    AD-12
    First things first, since it is a common question: What’s the difference between the AD shocks? The AD12 has two external adjusters that set damping rates for compression and rebound. On the AD-5, these rates can be tuned via some internal parts settings. Whereas the AD-12 is commonly sold as a reasonably priced aftermarket upgrade, the AD-5 is commonly an “OE” (original equipment) shock for new bikes. While the internal valving is the same on all models, most riders find that the convenient external adjusters of the AD-12, or even the flagship Cloud Nine are worthwhile.
    Construction: The shaft and cylinder are hard-coat anodized, and the shaft is hand-polished, to ensure low stiction. A Delrin® seal bushing and Nitrile o-rings and wiper seals protect the shock from invasive elements and keep maintenance low. The AD-12 has a new smoother piston and wear ring.
    Who rides it: Dual-suspension riders in need of an upgrade—like cross-country racers who require the lightest, most active rear suspension, and dual-sus recreational riders who’d like to make the bumps that much flatter.



    Specs


    SHAFT AND CYLINDER COLD-FORGED AND MACHINED 6000-SERIES ALUMINUM WITH HARD-COAT ANODIZATION, NITRILE O-RINGS AND WIPER SEALS

    SEAL BUSHING DELRIN®

    WEIGHT 207g (135MM) WEIGHT VARIES BY MODEL

    COLOR HARD-ANODIZED GRAY AND BLACK
     
  4. frenosypedales

    frenosypedales "FP" para los amigos

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    Los cane creek son otra opción
     
  5. samdohkant

    samdohkant Novato

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    Gracias por la info.

    Finalmente he conseguido un Fox Alps de 136 mm

    Saludos.
     
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