Fausto Coppi's 1952 Bike...sólo para seres sensibles

Tema en 'Bicis Clásicas' iniciado por marinito, 1 Jun 2009.

  1. marinito

    marinito Full rigid

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    La casa de los hermanos Coppi y algún detalle de lo que en ella se guarda:
     

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  2. MRIO

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    ¡¡Juassss, auténtico a más no poder!! :aplauso4


    Para onvres, onvres... :mrgreen:
     
  3. obi-juan

    obi-juan Miembro Reconocido

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    haaaa...que gusto!

    ...y lo del bocata chorizo no anda muy desencaminado. Julian Berrendero (2 premios de la montaña en el tour) me contaba una vez que iba al tour por que en la etapa reina les daban pollo para comer...y con el hambre que se pasaba por aqui, dice que ese dia se metia pollo y medio y encima corria!
     
  4. XCProMD

    XCProMD Miembro

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    *****, lo del pollo corrobora lo que dice mi padre: La dieta mediterránea en España era no comer. En el Cantábrico se tenía huerta y había pesacdo arato, pero no era mediterráneo, claro y de aceite de oliva ni hablar...

    Volviendo a las bicis: En las de Coppi se ve la evolución del Cambio Corsa de 1950 al desviador de poleas del '51 y posteriores. Los profesionales no querían poleas porque decían que aumentaban el rozamiento. Coppi fué pionero en aceptarlas aún a pesar de que era considerado el ciclista que mejor mnejaba el Cambio corsa en subidas (había que soltar el cierre de la rueda trasera en marcha, girar la leva del cambio que iba en los tirantes traseros, pedalear hacia atrás y volver a trancar la rueda). Tullio Campagnolo le convenció diciéndole que si las poelas no tenían dietes casi no había fricción.

    Luego también se ve cómo Coppi experimentó con ruedas de hasta 20" para disminuir el momento de inercia.
     
  5. josemartin

    josemartin Miembro

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    Creo que hay cosas que nunca habría que restaurar...
    (lo mejor, el bote del agua)
     
  6. marinito

    marinito Full rigid

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    Otra de las bicis que usó en su día el fenómeno italiano:
     

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  7. obi-juan

    obi-juan Miembro Reconocido

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    ...y el cambio, totalmente taladrado, artesania pura.
     
  8. obi-juan

    obi-juan Miembro Reconocido

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    ah, en este comentario hay un monton de de anecdotas geniales...''mu'' instructivo
     
  9. perdido

    perdido encontrado

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    ...y los manillares bien altos. Casi a la altura del sillín.
     
  10. Charlie Root

    Charlie Root Derribando muros

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    Como debe ser... ;)

    :bye
     
  11. Cactus

    Cactus Miembro Reconocido

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    Esto para los muy fans
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    Para ponerlo en el coche,y que vaya moviendo la cabeza...
     
  12. kontrapedal

    kontrapedal no pain no gain

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    yo creo que esta mejor asi que restaurada, perdería la gracia, para estar en un museo, esta mejor asi,
     
  13. hegoland

    hegoland Novato

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    Y volviendo a la del 52 ¿Que tamaño de platos usaban? porqué eso a ojo, más que un 50, parece una plaza de toros!!! Lo dicho: ONVRES!!!
     
  14. obi-juan

    obi-juan Miembro Reconocido

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    Si, pero la corona pequeña solia ser un 14...aunque mejor no hablamos de la corona grande, por que si no me deprimo y no vuelvo a coger la bici...y aqui discutiendo si es mejor el 32 o el 34
     
  15. pablobeuchat2005

    pablobeuchat2005 Miembro Reconocido

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    nomal, con lo estirados que iban con la longitud que hay entre el sillin y el manillar como para ponerles encima mas diferencia de alturaXD
    pide a gritos la primera foto una pequeña restauracion, por lo menos de la cinta del manillar,
    Grande fausto coppis, grande
     
  16. marinito

    marinito Full rigid

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    Story by Deirdre Pirro which appeared in THE FLORENTINE.

    Fausto Coppi

    A game-shooting safari at Ouagadougou in Upper Volta (today Burkina Faso) proved fatal for Fausto Coppi, one of Italy's greatest and most idolized cyclists who, in the 1940s and 50s, was acclaimed by his fans as the Campionissimo or the Hero. When he returned to Italy just before Christmas 1959, after taking part in celebrations for the independence of that African nation with other Italian and French cyclists, he had a fever that he thought was a simple influenza. His doctors thought likewise. Coppi had malaria from which he died, just over 40 years old, on January 2, 1960. The French rider, Raphaël Géminiani, who shared a room with Coppi during the trip also came down with the same symptoms, but, treated in time with quinine, he survived.

    Born Angelo Fausto Coppi in Castellania, a small rural village not far from Tortona in Liguria on September 15, 1919, he was one of five children. As a young man, while working as a butcher's delivery boy in Novi Ligure, he met the famous blind masseur, Biagio Cavanna, known as the ‘magician of Novi' or the ‘blind clairvoyant' of cycling who, as his trainer, would mould his future career.

    In July 1937, Coppi took part in his first road race on the local Boffalora circuit and, the following year, won his first event at Castelletto d'Orba. Wearing his famous white and sky-blue jersey, he was equally talented as a long-distance rider, sprinter and climber. He won 138 races on the road (118 as a professional), including the Giro d'Italia a record five times (1940, 1947, 1949, 1952 and 1953); the Tour de France twice (1949 and 1952); the Giro di Lombardia, a record five times (1946, 1947, 1948, 1949 and 1954); the Milano Sanremo (1946, 1948 and 1949); and 84 out of 95 track pursuit races.

    Physically, Coppi was the antithesis of the athlete, although his unusually slow heart beat of 30 to 40 times per minute-about half the normal rate of 70-amplified his stamina. A tall, skinny man with a delicate frame and hooked nose, he was fastidious about his diet and exigent about his equipment. A reserved person, he talked little and smiled rarely.

    Italy, which at the time of Coppi's greatest successes was struggling to recover after the cataclysm of World War II, was badly in need of optimism and a new beginning. The Italians venerated him. Their adoration was further fuelled by his legendary rivalry with Gino Bartali, the champion from Ponte a Ema, near Florence, almost his complete opposite in every respect, even down to their religious and political views: Coppi, an atheist, represented the Communist Party while Bartali embodied catholic Christian Democrat ideals.

    What the press and his fans could not pardon was that their ‘divinity' had clay feet. Coppi, a married man, made the unpardonable error of falling in love with a beautiful married woman and mother of two small children whom she would leave for him. In 1948, during the Three Valleys of Varese race, Coppi met Giulia Occhini, the wife of one of his most enthusiastic fans and a local doctor, Enrico Locatelli. In 1953, when Occhini, wearing a while duffle coat, was spotted waiting for Coppi at the finish line of the race that crowned him road-racing champion of the world, a French journalist from L'Équipe revealed her presence, calling her ‘la dame en blanche' (the lady in white). In the bigoted 50s, the scandal caused by their relationship was huge, even provoking the Vatican to openly condemn the couple. The tabloids could not get enough of it, falsely painting Occhini as vain, grasping and some kind of a witch who had ruined Coppi's life and career.

    In 1954, Coppi consensually separated from Bruna Ciampolini, his wife and mother of his daughter. Locatelli, however, refused to accept the situation and denounced his wife for adultery, then a criminal offence. Occhini was arrested, kept in prison for four days and then forced, while awaiting trail, to reside in Ancona while Coppi's passport was confiscated. At the end of the court case in 1955, Coppi was sentenced to two months in jail while Occhini was given a three-month sentence (both later suspended).

    The couple finally married in Mexico, yet the marriage was never recognised in Italy. Their only son, Angelo Fausto Maurizio Coppi, known as Faustino, was born in Buenos Aires on May 13, 1955. Not yet satisfied, Locatelli who was considered the father of the child under Italian law at the time refused, for many years, to repudiate paternity. Then, just when some serenity appeared to have entered their lives, Coppi died, leaving Occhini to bring up their five-year old son alone. Never spared by destiny, at 69, she was seriously injured in a car crash and died on January 6, 1993, after spending 510 days in a coma.
     

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  17. obi-juan

    obi-juan Miembro Reconocido

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    Parece ser que un dia mientras corria, uno se acerco a su casa y dijo. '' Sra. Coppi, el campeonisimo, su marido, le ha comprado una nevera para darla una sorpresa. Me ha dicho que me la pague que ahora se la trae''. y la Sra Coppi se la pago. Cuando llego fausto le dijo, que sorpresa la nevera, cuando nos la traen...''nevera? que nevera?, yo no he comprado ninguna?'' Bueno supongo que una anecdota mas, engañar al campeonisimo
     
  18. marinito

    marinito Full rigid

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    Una de pista que usó en 1950:
     

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  19. el nata

    el nata maestro cansaliebres

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  20. XCProMD

    XCProMD Miembro

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    El primer ciclista moderno.
     

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