Sortides per les Gavarres KDDS Girona i voltants!

Tema en 'Zona Levantina' iniciado por Isalc11, 26 May 2007.

1. ictus1968

ictus1968 Edu

Me Gusta recibidos:
    2
    HOLA
    he vist que teniu alguna sortideta pel puigmal, si la feu, quasi segur podeu comptar amb dos mes:rolf
    ja direu alguna cosa.
    us paso aixo per si vos interessa
    http://www.skiclubcamprodon.org/seccions.html
    crec que pot estar picant del fort.
    Saludos:-D

2. xsala

xsala Auto-Baneado

Me Gusta recibidos:
    0
    ****, quina enveja. Vareu pujar a St Pere, eh també?

A veure si reprenem les excursions guapes ja!!! (i a veure si m'arriba la forquilla d'una vegada)

3. xsala

xsala Auto-Baneado

Me Gusta recibidos:
    0
    Es vertitat. Haviem dit algo del puigmal... Jo tindré un dia del cap de setmana ocupat. L'altre lliure. Si tinc forquilla estic disposat a el que sigui.

Per cert, quan m'arribi la nova, suposo que hauré de tallar la direcció. Josep, tu que practiques talls de ferro, encimentades vàries i apilaments de maons, no tindras un tallatubs i fem un 2-en-1: Et torno la bici i em talles el tub?? Si no en tens, ja buscaré algun fontanero, mecànic o similar que s'enrolli. Igual si que m'acabo posant la reba mentrestant.

4. Gavarres boy 2

Gavarres boy 2 a ras!!! 2

Me Gusta recibidos:
    0
    Això del puimal seria aquest cap de setmana..:scratch A veure si ens posem d'acord......

Això del tallar el tubo, jo no tinc talla-tubs ho vaig fer amb una serra de mà, però si vols t'acosto una radial i li fotem "le coupe" :mrgreen:

Bé, digueu alguna coseta sobre el puimal com més serem..... :unmonton

PD sí sí vam pujar a st pere :risa , la baixadeta molt guapa :rocker

5. César C.A.

César C.A. Miembro

Me Gusta recibidos:
    0
    Hola Gavarrencs.

Aixó del Puigmal..... feu-me cinc centims (distancia, horaris, ....)

A veure si ens veiem ;)

César

6. Gavarres boy 2

Me Gusta recibidos:
    0
    Això és el que va escriure el nostre company JoanFT al seu blog: websavelo. espero que et facis cinc cèntims.

"Ascensió al Puigmal (2.913)

Un altre moment màgic d'aquest 2007 el vam viure el passat 9 de setembre. Un grup de bikers del foromtb.com ens vam marcar tota una fita: l'ascensió amb btt al Puigmal, a 2.913 metres per damunt del nivell de la mar. El Puigmal, situat entre la Vall de Núria i la Cerdanya, és el cim més alt d'aquesta part oriental dels Pirineus. Les seves formes arrodonides possibiliten la seva ascensió dalt velo, cosa més o menys excepcional en cims d'aquesta altitud. Pel que sembla (o el que diuen), el Puigmal és el punt ciclable més alt de Catalunya. Tot un luxe, idò, poder dir que l'hem pujat!

Un dels punts forts de la jornada va ser el bon rollo que en tot moment va regnar en la comitiva. Alguns ja ens coneixíem directament, però la majoria només ens havíem relacionat a través dels nostres alter egos en el foromtb. O sigui que, a més d'una excel·lent jornada de btt i de natura, va ser també una magnífica ocasió per conèixer bona gent en un entorn immillorable.

La ruta en qüestió tenia uns 47 quilòmetres amb uns 1.600 metres de desnivell positiu acumulat. Vam sortir de Planoles de bona hora agafant la carretera cap a Puigcerdà. Al cap d'uns quilòmetres d'asfalt, que ens van servir per escalfar i per començar a guanyar un poc d'altura, ens vam desviar cap a Dòrria. Aquí vam fer el primer reagrupament, on molts es van treure alguna prenda i algun va haver de reparar la primera punxada. Des de Dòrria vam enfilar el Camí del Bosc de Dòrria, que passa per una zona que diria que és de pi negre (corregiu-me si m'equivoc!). En un moment donat aquest camí canvia de nom: Camí dels Carlins; primer de tot fa pujada i després ve un tram que es fa planejant per la Font de Santou, fins que la cosa es torna a inclinar cap amunt per elevar-nos al Pla de l'Orri de Dalt. Una vegada travessat aquest suposat pla (a algú li va semblar que fos gaire pla?), vam arribar al Coll de la Creu de Meians (1.930), on vam fer un tercer reagrupament (el segon me l'he saltat). A partir d'aquí el camí gairebé coincideix amb la frontera francesa, passant pel Collet de Sant Salvador, el Cim de Coma Morera (2.206), el Pla de les Salines de Dalt, la Serra de Gorrablanc fins al Pla de Gorrablanc, per arribar finalment al famós Pas dels Lladres (2.530). No és per fer un joc de paraules fàcil, però el cert és que aquí alguns ja teníem més fam que un lladre, de manera que vam aprofitar per fer desaparèixer un bocata i unes quantes barretes asseguts a la redossa d'un amagatall per caçadors. Ja refets i amb la panxa plena, vam iniciar el tram final de pujada passant pel Bressol del Puigmal. El darrer tram, que no és més que una tartera empinada, el vam haver de fer amb la velo al coll. I no sé si és psicològic o què, però en aquell moment hauria posat la mà al foc que a prop de 3.000 metres d'altitud et falta més aire del normal! Una vegada a dalt, ens esperava la recompensa de les vistes espectaculars, de la sensació provocada per la immensitat de les fondes valls que rodegen el Puigmal i, per suposat, de la satisfacció d'haver assolit la fita que ens havíem marcat. Fotos de rigor, reposar aliments, i cap avall que fa baixada! I tanta si en feia, de baixada! Sobretot el primer tall, la tartera que havíem pujat a peu. Carregar la velo al coll va valer la pena: la baixadeta sens dubte s'ho valia! Per cert que des d'aquell moment el canvi mai no m'ha tornat a funcionar prou bé. En total ens esperaven 15 quilòmetres de baixada continuada fins a Planoles, primer per la tartera i per un caminet fins al Pas dels Lladres altra vegada, des d'aquí fins al Collet de les Barraques travessant un prat inclinat com una mala cosa anomenat "La Vaquerissa", seguit d'una pista amb esses i, per acabar, d'una carretera amb corbes sinuoses. Una vegada a Planoles, unes coca-coles i unes cerveses per celebrar l'èxit de l'esdeveniment i... "ens veim pel foro"! "

No deixis de visitar el uepsavelo!!! http://websavelo.blogspot.com/2007/12/fent-balan-puigmal-2913-sostre-ciclable.html

Ens veiem xavalins!!!!!

PD Horaris: sortida aviadet, per sortir a pedalar de planoles com molt tard a les 9h hora d'arribada a planoles sobre les 17h

PD2 els que controleu més digue horaris més contrets, per quedar i tot això.

7. joanft

joanft clots-i-bonys

Me Gusta recibidos:
    1
    Ei gent perdonau altra vegada la meva llarga absència del foro!!! :sofa

Des de finals de juliol només he fet dues sortidetes light... :crybaby

No hauria d'anar al puigmal, perquè ni ara mateix ni estic preparat ni em convé...

PERÒ... no sé què faré... mai se sap...

Jo d'horaris conTrets no en sé res, però pel que fa als conCrets :risa jo intentaria sortir una mica abans... Amb els del girotour (gent que va forta) vam sortir a les 8:30 aprox i vam arribar passades les 17h. A més, penseu que ara el dia comença a fer-se curt i a la tarda allà dalt deu refrescar que dóna gust!

Pels que ja heu anat al puigmal, penseu que la ruta proposada és més lenta, ja que no es baixa pels llocs típics (pistes ràpides, asfalt, etc.) sinó per un corriol amb cert perill, alguns trams força trialeros i unes vistes d'escàndol!!! A més, no hi ha altra opció que coronar el puigmal fent aquells 350 metres de desnivell amb la bici a les espatlles... cosa que, després de més de 25 kms d'ascensió pràcticament ininterrompuda, ja vos dic ara que provoca patiment del bo! :mrgreen:

8. Coke_tgn

Coke_tgn Miembro

Me Gusta recibidos:
    4
    Buenas gente!

Veo que aqui no perdeis el ritmo, ansioso estoy ya de traerme la bici para estas tierras pero me temo que esto no será hasta mediados de octubre.

De mientras me dedico a practicar otros deportes.

El otro dia me estrené en mi primera triatlón ( Popular ) pero triatlón al fin y al cabo.

Hubo mucha participación, unos 220, y de mucha calidad ya que se veia gente con maillots de equipos de atletismo, natación, btt....vamos que me acojoné nada más llegar. Decir que sabia que no quedaria último porque engañé a un amigo para que se apuntara sabiendo que él quedaria detrás mio.

La prueba empezó con aproximadamente 400 m de natación, que aunque a mi se me da bastante bien nadar se me hicieron un sufrimiento. Imaginaros a 250 tios intentando pasar en tan poco espacio y girando todos por el mismo punto e intentando hacer la misma trayectoria, un caos, me recordó la escena de Titanic donde se ahogan, todo el mundo me tocaba los brazos y las piernas, y me era imposible dar 2 brazadas seguidas.

Salí bastante tocado de el agua y rápido a coger la bici, un circuito de 18 km prácticamente llano sin ninguna dificultad técnica, con mucha piedra y muy poca subida, vamos todo fuerza. Como yo soy un orgulloso y un **** picao arranqué fuertisimo y me intente pegar al grupo de cabeza, resultado: a los 5 km de aguantar su infernal ritmo ( y eso que me tapaban el viento) se me empiezan a subir los gemelos y me caigo en la única bajada del circuito, rompó 3 radios y con la bici echa polvo consigo llegar a boxes.

Dejo la bici, mis amigos que estan por ahi con pancartas animando :mrgreen: , me cantan que voy entre los 25 primeros, y que solo habia una tia por delante ( que al final era un tio ). Tan solo empezar a correr se que eso va a ser un suplicio, sigo resentido de los tirones y corró los 3'5 km que quedan con las piernas como palos. No adelanto a nadie y me adelantan 19 exactamente, uno detrás de otro.

Llego a meta con 1h 14'. Puesto 44 y feliz como una perdiz. Se ha de volver a repetir!

P.D: Bueno he intentado poner las fotos pero pasa algo raro.

9. pacamunt

pacamunt Novato

Me Gusta recibidos:
    0
    Ep!! giro nins!! :saltarin

Això del Puigmal em crida amb força...per quan ho teniu previst? M'encantaria acompanyar-vos si em va be de dates

Per cert GB2, un altre cop que surtis pel capde+ avisa, q vindre, encara que nomes sigui per espantar abelles :mrgreen:

¡¡Venga pacamunt!!

10. Gavarres boy 2

Me Gusta recibidos:
    0
    Eii ei ei!!!! que sempre aviso, el que pasa és que no esteu al loro.

Com ningú no es decideix:

Llista pel puigmal dia 21 setembre: (a Planoles a les 8h-8h15' . Podem fer carregamenta a girona a les 6h30'-40')

Xsala ok
    Gavarresboy ok
    ictus1968 ??
    pacamunt ??
    CesarCA ??
    JoanFT ??

Afegiu.-vos a la llista si no hi sou o confirmeu. Si no ens posem d'acord es podria fer algun altre dia.

ens veiem!

11. jmGirona

jmGirona Tardon

Me Gusta recibidos:
    0

Jo com que no soc a la llista, passo

12. ictus1968

ictus1968 Edu

Me Gusta recibidos:
    2
    hola gent
    jo el 21 no puc, tinc un tema familiar,:rocker
    si ho paseu per un altra dia vindre,
    i si es en dissabte encara millor,:saltarin
    pero no ho canvieu per mi
    salut:vino

13. César C.A.

César C.A. Miembro

Me Gusta recibidos:
    0
    Mare meva!!! Si vaig amb aquesta proposta d'horaris als ganxons, em tiren per un barranc:laserkill, crec que no estàn preparats per un impacte així de fort:rolf, a més, amb la previsió de tornada, sería la wifa la que em tiraría pel barranc:malaleche.

Seguiré atent a futures propostes no tan intempestives :mrgreen:

Salutacions,
    César

14. xsala

xsala Auto-Baneado

Me Gusta recibidos:
    0
    Confirmo la meva assistència. Sempre i quant la previsió meteorològica acompanyi.

Per cert, Joan, el que tens penjat al wiki, és el que vareu seguir, però és fiable? perquè allà comentes que està traçat sobre mapa. Vau tenir algun problemilla?

Ruta wiki:
    http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=104038

Hi ha fonts pel camí en la secció de baixada?????

Espero trencar el gafe i no caure i fer malbé res.

Josep, no fumis abans de pujar al puigmal, per allò que diuen del mal d'altura, marejos i demés. Pensa que has de fer el cim amb la bici a coll!

Roba d'hivern / paravents / buf / mitjonets calents / guants calentorros

15. pacamunt

pacamunt Novato

Me Gusta recibidos:
    0
    Ooh..

El 21 em va fatal, marxo de viatge. Que disfruteu molt!!

16. joanft

joanft clots-i-bonys

Me Gusta recibidos:
    1
    Bueno bueno bueno em sembla que la cosa serà romanticona eh GB i xsala? :corazon

No us penseu... sa veritat és que estic un poc gelós... esper que almenys tingueu un record per jo quan segueu allà dalt amb les mucositats congelades! :risa

Xsala, el track és fiable. Jo vaig fer la ruta amb aquest track i no hi va haver cap desviació greu...

Només comentar un parell de tonteries que ens van fer perdre un poc de temps:
    - La baixada fins al pàrking de fontalba és molt intuïtiva. Ho dic perquè en un moment donat el track es desvia cap a la dreta, però és que algú va anar fins allà a tirar una foto, em sembla :mrgreen:
    - El PR s'enfila JUST ABANS d'arribar al pàrking, desviant-vos cap a la dreta... no es veu massa clar fins que hi ets a sobre, però no té pèrdua. En cas de caure, feu el favor de fer-ho cap a la dreta! :???:
    -El PR a estones és molt evident, mentre que en d'altres sembla perdre's... no perquè estigui embardissat, sinó perquè les vaques que pasturen per allà han fet mil caminets tots ells semblants... vosaltres no us obsessioneu en seguir exactament el GR-PR, simplement manteniu més o menys la mateixa altura sense desviar-vos del track i l'acabareu reenganxant.

TEMA PUNTS D'AIGUA: Diria que el primer que trobes de baixada és un riu ben net, al final del PR... Jo hi vaig beure sense cap mirament...

Bé, sobretot molt de seny... i disfrutau de la baixada, que s'ho val!!! :eek:la2 :rocker

17. Gavarres boy 2

Me Gusta recibidos:
    0

***** com ets!!!Q! :risa un que te un cap..... però és serios això que pases?

Bé esperem que faci bon temps i la cosa surti, XS com ho fem això quedem a la republica? ja tens la forquilla montada no? que, va bé?

:malaleche Si voleu podeu fer alguna proposta que això ultimament...........

Va, vinga, a veure si coincidim companys, ens veiem!

PD nosaltres som uns matats però vosaltres uns rajats!!!!

18. jmGirona

jmGirona Tardon

Me Gusta recibidos:
    0
    Es conya GB,
    EL que passa es que hi ha copa gironina a Salt i tinc ganes de fer totes les curses.
    Al Puigmal fa temps que li tinc ganes pq encara no l'he fet, però prefereixo la caloreta de l'estiu, o sigui que haurè d'esperar fins el proper.
    Salut

19. xsala

xsala Auto-Baneado

Me Gusta recibidos:
    0
    En algun moment d'avui et truco per quedar per demà!

Per cert la bici ara funciona quasi bé. La forquilla molt bé, tot i que en alguns aspectes trobo a faltar l'altre (ja t'explicaré)

20. xsala

xsala Auto-Baneado

Me Gusta recibidos:
    0
    Hola,

Gràcies per la ruta, Joan. Per part meva, li posaria un 9, ja que la pujada al puigmal s'ha de fer amb la bici a coll.

Com que el cronista no ha vingut (et varem trobar a faltar), passo unes fotos per si ens vol fer la crònica.

Compartir esta página